Kategoriarkiv: Chat

Chat med besøgende via Skype

Chat med dine besøgende via Skype


Der findes mange tjenester der gør det muligt for at at live-chatte med din hjemmesides besøgende. Men kun få af dem gør det på den rigtige måde. En vigtig del af at chatte med sine besøgende ligger i detaljerne, og herunder især også den klient der bruges til selve kommunikationen. 

Chat med besøgende som en naturlig (og smertefri) del af din arbejdsdag

Hvis en live-chat skal virke effektivt, er det vigtigt, at den passer godt ind i dit eksisterende workflow. Chat skal være simpelt, let at integrere, og så må det ikke blive en belastende faktor i din arbejdsdag.

Mange chat-udbydere

Der findes mange chat-udbydere. Lad os bare nævne et par stykker:

Chat via det værktøj du allerede bruger: Skype!

Det primære budskab i dette indlæg er især, at chat med dine besøgende ikke må blive en alt for besværlig handling i hverdagen. Så hvorfor ikke gøre det til en del af et af de værktøjer du måske allerede har kørende i alle dine arbejdstimer alligevel. Skype er som bekendt et af de mest udbredt chat-værktøjer på markedet. Kunne det ikke være fedt, hvis du kunne chatte med din hjemmesides besøgende direkte via Skype, som du måske allerede har kørende i forvejen som en del af dit naturlige workflow?

Snapengage gør det muligt for dig at genbruge din eksisterende Skype-konto til chat med din hjemmesides besøgende. Den billigste version koster i skrivende stunde $19 / mdr. Men for mig at se, er dette en overskuelig omkostning set i forhold til potentialet. I dine kontoindstillinger ved Snapengage får du bl.a. mulighed for at angive en Skype-konto, som du anvender til chat med dine besøgende. Smart ikke?

Chat-funktioner

Af øvrige funktioner i Snapengage kan bl.a. nævnes

  • Angiv hvor mange sekunder der skal gå, før din chat-boks kommer frem på hjemmesiden
  • Angiv chat-boksens placering
  • Hvis du har flere medarbejdere, der skal kunne chatte med dine besøgende, kan du angive en prioritering, således at udvalgte medarbejdere vælges først, og dernæst de lavere prioriterede
  • Mulighed for selv at designe chat-boksen

Få hjælp til implementering af et webbureau

Søger du et webbureau, der kan hjælpe dig med at implementere chat-funktionen på din hjemmeside, kan du kontakte aarhusianske Brickmedia. Her finder du de fornødne kompetencer.  Der stilles i princippet ingen tekniske krav til implementeringen, men der kan være forskellige udfordringer i forhold til at designe chat-boksen/ikonet, så den matcher din hjemmesides design-linje.

Brickmedia kan desuden hjælpe med firmalogo, design af visitkortbillig hjemmeside, en professionel facebookside, søgemaskineoptimering eller hjemmeside i WordPress.

style="display:block"
data-ad-client="ca-pub-2923690446602282"
data-ad-slot="1827988283"
data-ad-format="auto">